Главная » Що потрібно знати якщо ви вирішили взяти кредит » Investor Relations відносини з інвесторами - що потрібно від фахівця із зв'язків з інвесторами


Investor Relations, відносини з інвесторами - що потрібно від фахівця із зв'язків з інвесторами

Investor Relations зв'язку з інвесторами - що потрібно від фахівця із зв'язків з інвесторами

У даній статті ми спробуємо дати короткий, але досить повний огляд основних цільових аудиторій, з якими доводиться взаємодіяти в процесі відносин з інвесторами, розглянемо інструментарій відносин з інвесторами, а також базові стратегії.

Огляд цільових аудиторій Investor Relations

У практиці зв'язків з інвесторами можна виділити сім основних груп цільових аудиторій: 1. Продає сторона (Sell side); 2. Купує сторона (Buy side); 3. Співробітники (Employees); 4. Конкуренти (Competitors); 5. Постачальники (Suppliers); 6. ЗМІ (Media); 7. Регулюючі органи (Goverment Regulations). Продає сторона До продає стороні можна віднести інвестиційні банки, які є сполучною ланкою між компаніями, охочими залучити зовнішнє фінансування і фінансовими інститутами, здатними це фінансування надати. Інвестиційні банкіри займаються проведенням IPO, розміщенням облігацій, злиттями й поглинаннями та ін

Аналітики інвестиційних банків проводять аналіз компаній і галузей, і результати своїх досліджень надають учасникам ринку капіталу. Рекомендації та прогнози аналітиків здатні серйозно вплинути на інтерес інвесторів до тієї чи іншої компанії, тому аналітики є дуже важливою цільовою аудиторій. Як правило, вони зайняті, і оцінять значиму та своєчасну інформацію про компанії і галузі в цілому, здатну допомогти їм в їх дослідженнях. Крім того, аналітики прагнуть до об'єктивності у своїй роботі, тому до їхньої думки прислухаються учасники ринку.

Ще однією значущою цільовою аудиторією даної групи можна вважати брокерів, продавців і покупців активи від імені клієнта. Купує сторона До даної групи можна віднести інвесторів, як інституціональних (пайові та пенсійні фонди, страхові компанії та ін), так і індивідуальних. Особливе місце займають керуючі фондами, які мають в управлінні величезна кількість грошових коштів і намагаються знайти їм найкраще застосування: серед великої кількості різних можливостей для інвестицій відшукати найкращі варіанти. Завданням менеджера зі зв'язків з інвесторами є підшукати для своєї компанії таких інвесторів, які будуть розділяти її довгострокові цілі. Співробітники Від їх діяльності залежить успішність компанії.

У певних випадках вони можуть впливати на прийняття інвестиційних рішень, більш того, вони самі можуть бути акціонерами підприємства. Конкуренти Зазвичай взаємодія з конкурентами відбувається опосередковано. Тим не менш, даній групі досить цікава стратегія компанії, її плани, розуміння бізнесу та фінансові показники. Постачальники Від їхнього розуміння цілей і стратегії компанії залежить багато чого.

Без цього важко собі уявити ефективну співпрацю. Баланс сил у ланцюжку виробництва і розповсюдження продукту змінюється від галузі до галузі. Іноді взаємовідносини між учасниками ланцюжка настільки переплетені, що є життєво важливими для всіх учасників. ЗМІ є важливою групою, так як здатні формувати думку учасників ринку щодо компанії і галузі, в якій вона діє. Регулюючі органи Федеральна служба з фінансових ринків в Росії, і Комісія з цінних паперів і бірж (SEC) в США є регулюючими органами.

Вони пильно спостерігають за діяльністю компаній і стежать за дотриманням норм. З подібними організаціями слід намагатися вибудувати партнерські відносини.

Інструментарій відносин з інвесторами

Інструментарій відносин з інвесторами можна умовно розділити на три групи: • аудит відносин з інвесторами на попередньому етапі; інструменти комунікацій з інвесторами; інструменти оцінки ефективності. Кожна компанія, зацікавлена в залученні зовнішнього фінансування, перш за все, повинна донести інформацію про себе до учасників ринку капіталу. Щоб домогтися правильного розуміння переданої ринку інформації, перед початком комунікації має бути проведений аудит відносин з інвесторами, являє собою процес визначення інформації, необхідної учасникам ринку, і можливостей компанії дану інформацію надати (Хто ми і що ми можемо, хто вони і що вони хочуть) . Далі можна виділити процес визначення цільових аудиторій, з якими належить вибудовувати комунікації, і угруповання їх у залежності від важливості. Наступним етапом буде комунікація з цільовими аудиторіями і отримання зворотного зв'язку для поліпшення ефективності взаємовідносин.

До основних інструментів комунікації можна віднести: Корпоративний сайт компанії; Інтернет конференції; Телеконференції за участю аналітиків Електронна пошта; Річні та інші звіти; Зустрічі керівництва з інвесторами і аналітиками; Інтерв'ю вищого керівництва ЗМІ; Прес-конференції; Презентації та круглі столи; Прес-релізи ; Варто виділити особливу роль інтернет-сайту компанії, а також проведених нею інтернет-конференцій. Глобалізація ринків капіталу разом із загальною інформатизацією зробили ці інструменти вкрай популярними і досить ефективними. Вони відносно дешеві. Крім того, вони дають рівні можливості в отриманні інформації як великим інвесторам, так і невеликим приватним. Оцінка ефективності Investor Relations Кожен, хто веде активну інформаційну політику, повинен мати на увазі, що його зусилля окупляться тільки в середньостроковій або довгостроковій перспективі.

Ціна акцій не завжди і не для всіх компаній може бути адекватним мірилом ефективності корпоративної фінансової інформаційної політики. Компанія BASF, наприклад, вимірює результати діяльності в області відносин з інвесторами за наступними показниками: загальна обізнаність (цільових аудиторій) про компанію; обізнаність про діяльність підрозділів компанії; якість аудиторії (хто і навіщо бере участь у заходах, що проводяться відділом по зв'язках з інвесторами компанії, які структури представляє. Особливий інтерес представляють великі і середні інституційні інвестори і аналітики); якість і частота публікацій аналітичних звітів; відгуки третіх сторін про якість матеріалів, що випускаються відділом по зв'язках з інвесторами (відгуки аналітиків, представників регулюючих органів про річних звітах та іншої інформації, поширюваної департаментом зі зв'язків з інвесторами).

Стратегії відносин з інвесторами

В залежності від того, є компанія публічної чи приватної, невеликий або крупної вибудовується стратегія відносин з інвесторами. В принципі, практично всі компанії зацікавлені в зниженні вартості капіталу та підвищення вартості бізнесу, однак пріоритет одних цілей перед іншими у різних компаній може відрізнятися. Публічні компанії за законом повинні розкривати вельми значний обсяг інформації. Тому важливим завданням для них, на наш погляд, є дотримати баланс між інтересами акціонерів, у тому числі міноритарних, в питанні отримання якісної інформації про діяльність компанії і її перспективи та інтересами самої компанії - мати інформованих акціонерів здорово, але погано мати настільки ж інформованих конкурентів , особливо, якщо конкуренція дуже сильна. Приватні компанії можуть робити акцент на зниженні вартості боргового фінансування, формуванні кредитної історії, підготовці до публічного розміщення акцій.

Великим підприємствам необхідно мати можливість залучати капітал на вигідних умовах в будь-який час. Як правило, вони завжди на виду у учасників ринку. Для них у роботі з інвесторами важливо бути послідовними і своєчасно надавати повну інформацію, як у гарні, так і в погані для компанії часи.

Невеликі ж компанії борються за інтерес інвесторів до себе. Їх основною метою може бути залучення уваги до себе. У даній статті були розглянуті основні цільові аудиторії, з якими доводиться працювати фахівцеві з відносин з інвесторами, дано короткий опис інструментарію і базових стратегій відносин з інвесторами.

Знання та ефективне практичне застосування перерахованих вище інструментів, правильно адресований і послідовно виконують відповідно до чітко сформульованої стратегією здатне принести відчутні плоди: зниження вартості капіталу, підвищення інтересу до фірми з боку учасників ринку капіталу, зміцнення відносин з партнерами, підвищення вартості бізнесу разом зі справедливою його оцінкою. Роман Матусевич, спеціально для "Занімаем.ру" Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Если Вам есть что сказать, оставьте комментарий!
Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Банки Іжевська - кредити в банківських установах Іжевська Як відзначають фахівці, показник ... Більше

Банки Омська - кредит у банківських установах омського регіону Серед багатьох міст Росії Омськ виділяється розвиненою фінансовою інфраструктурою, основна мета якої ... Більше

Іпотека Росбанка - умови житлового кредиту, незалежний відгук Росбанк заснований в 1993 році і з 2010 року входить в холдинг ... Більше

"Східний Експрес" оформляє автокредити з доставкою У банку "Східний Експрес" стало можливим отримати кредит на покупку ... Більше

Корпоративна іпотека від банку DeltaCredit Банк DeltaCredit, що спеціалізується на видачі іпотечних кредитів, пропонує особливі ... Більше

Популярне