Главная » Що потрібно знати якщо ви вирішили взяти кредит » Кредитоспроможність позичальників відчуття позичальників в Росії


Кредитоспроможність позичальників, відчуття позичальників в Росії

Кредитоспроможність позичальників відчуття позичальників в Росії

При читанні новин та прес-релізів банків можна наткнутися на твердження про те, що дії, що вживаються банками, здійснюються внаслідок стабілізації економіки. Також пишуть, що оскільки всі «повертається під круги своя», то тому і відсотки по кредитах, і «верхні» кордону обсягу кредитів можна робити більш переважними для позичальників. Чи так це?

Складно сказати. Ринкова економіка по більшій частині «існує» не на ринку, а в головах продавців і - здебільшого - споживачів, чия активність визначає доходи, а, значить, і вартість послуг і товарів. Тому очевидно, що, аналізуючи ситуацію, існуючу сьогодні на кредитному ринку, цікаво було б звернути увагу на точку зору споживачів, яка виражена громадською думкою.

З цією метою ми можемо звернутися до щотижневих дослідженням фонду «Громадська думка». ФОМ публікує результати соціологічних досліджень в своїх щотижневих бюлетенях на офіційному сайті. Нижче ми проаналізуємо результати ряду досліджень, зроблених ФОМом за різні місяці - громадська думка не міняється швидко, тому і дані, отримані півмісяця і навіть місяць тому, ще не втратили актуальность.Для цих даних співробітники ФОМаопросілі 2000 осіб, що живуть в 100 населених пунктах Росії. Перший цікавий нам питання - думку про стан економіки. ФОМ проводив дослідження два рази за останні два місяці: 12-13 червня і 10-11 липня.

Судячи з показників двох досліджень, поступово знижується число людей, що оцінюють стан економіки як погане. У червні це були 37%, в липні - вже 34%, а якщо переглядати зміна цієї частки за кілька місяців, виходить, що це зниження почалося приблизно навесні - в квітні їх було 43%, після чого зниження і почалося. Вже цілий рік повільно росте число людей, що оцінюють стан економіки як задовільний - з 44% рік тому, в липні 2009 року, до 51% на момент останнього дослідження фонду «Громадська думка».

Частка людей, які вважають стан економіки гарним, з осені 2008 року коливається в межах 5-6 відсотків, і поки не прагне до зростання. Такі цифри говорять про стан непевності: з одного боку, ситуація здається більш сприятливою, ніж рік чи півтора роки тому, але все ще існує тривога: у ЗМІ лунають повідомлення про страйках, проблемах на фондовому ринку, неповернених боргах. А слова «криза» і «антикризовий» як і раніше часто чути.

Місяць тому 24%, а тепер 25% опитаних упевнені в тому, що ситуація в майбутньому поліпшиться: частка таких людей з лютого практично не змінювалася. Частка тих, хто впевнений, що ситуація стане в майбутньому гірше, злегка зменшилася за той же час: з 12% в лютому і березні до 10% зараз. З лютого по червень ФОМ спостерігав зростання числа людей, впевнених в тому, що економічна сітуаціяне зміниться: у лютому їх частка була рівна 32%, за чотири місяці піднялася до 40%, і через місяць, у липні, стала дорівнювати 34%. Таким чином, сьогодні чверть опитаних вірить у поліпшення економіки, третина - в те, що нічого не поміняється. Але є ще 30% людей, які не змогли дати взагалі ніякої відповіді.

Це говорить про велику частку невпевнених у завтрашньому дні людей. Число таких невпевнених підтверджується ще і тим, що ще одне дослідження ФОМу, проведене в середині червня, підтвердило ці дані. Тоді 25% від загального числа опитаних не змогли сказати, йде криза на спад або посилюється.

При цьому 21% говорив, що криза наростає, 31% охороняв оптимізм. Як можна інтерпретувати ці дані для ринку кредитування? Відсутність впевненості у завтрашньому дні призводить людей в сум'яття.

Людина не захоче робити довгострокові плани, а значить, не захоче і робити довгострокові позики і вкладення грошей. Здавалося б, це може позначитися на зниженні активності споживачів в сфері іпотечного та цільового споживчого кредитування. Чому в такому разі спостерігається зростання попиту на кредити, про який пишуть багато ЗМІ і все більш наполегливо говорять у своїх повідомленнях банки?

Швидше за все, як вірно висловилися в одному виданні, яке я не можу пригадати, люди просто втомилися економити. Тим більше через явища, про яке багато хто з них мало що знають, - кризи. Нижче детальніше про нього.

Опитані в червневому опитуванні «Інформаційний простір економічної кризи» розділилися на дві половини: перша (40%) часто зустрічала в ЗМІ повідомлення про кризу, інша (42%) їх не бачила. Ще 18% заявили, що бачили такі повідомлення рідко. Разом частка мало інформованих про кризу людей може досягати 60%. З інформації, яку запам'ятали опитані, на перших місцях сполучення про кризу в Америці, Європі, зокрема в Греції (8% опитаних).

Кажуть про безробіття, але частіше в світових масштабах, не згадуючи Росію (6%). Про Росію починають згадувати тільки при питаннях про коливання курсу валют (тема була відзначена 4% опитаних): там говорять про рубель, нафти і зростаючому доларі. Ще 4% чули про кінець кризи, знову ж у всьому світі. Росію як ніби обходять стороною.

Кажуть про Чехію, закриття заводу богемського скла, про США, звинувачення американських банкірів у всіх сучасних подіях. Можливо, саме відсутність інформації про Росію разом з малим числом вважають себе поінформованими про кризу людей і створює непевність потенційних позичальників. Не знаючи про те, що відбувається в сфері кризи, вони і не можуть нічого про нього сказати, а іноді навіть і не хочуть, можливо, відчуваючи нестачу подібної інформації.

Через це вони і не впевнені в майбутньому та у своєму становищі: вони не знають про кризу в Росії досить багато, що б точно про нього судити, а тому просто списують його з рахунку. Це може бути пов'язано як з недоліком новин (42% опитаних не чули новин про кризу), так і з нерозумінням того, як відбуваються економічні кризи. Втім, навіть уявити собі, що всі або навіть багато хто почне розбиратися в причинах економічних криз, смішно, якщо деколи навіть аналітики часто різняться в думці: закінчилася криза чи ні.

Ще одне опитування ФОМу, проведений в кінці травня, розглядав цілі, яких дотримувалися на найближчий час люди. Найактуальнішими були два види цілей: група «Щастя в особистому житті, благополуччя дітей, онуків, здоров'я своє і близьких» (29% опитаних) і група «Хороша, високооплачувана, цікава, улюблена робота, матеріальне благополуччя, достаток» (25% опитаних ). Отримання майна і квартири відійшло на третє місце (група «Рішення квартирного питання, покупка, ремонт квартири, будинки, дачі»), їй цікавилися 9% опитаних.

Втім, можливо, в поняття «матеріальне благополуччя» і «достаток» входить і покупка гарної квартири як знака свого благополуччя? Але це навряд чи. Швидше за все, люди в першу чергу думають про те, щоб забезпечити себе і свою сім'ю всім необхідним. Прагнення отримувати хорошу зарплату може говорити про те, що люди хочуть отримати достатньо грошей для придбання чогось - можливо, для підтримки своїх сімей або близьких, а також для власного достатка.Іменно друга група вказує на людей, які і можуть бути потенційними клієнтами банків в майбутньому - отримавши хорошу роботу з пристойним заробітком, вони будуть готові займатися примноження цих грошей або, що більш імовірно, їх тратою на щось важливе для себе. І саме в цей момент вони можуть бути цікаві як потенційні клієнти для банків.

Отже, в цілому громадську думку демонструє своєрідний «абстинентний синдром», що виник у людей після двох років постійної тривоги. Третина опитаних як і раніше не впевнена в собі, а приблизно 60% з них при цьому можуть бути мало проінформовані про кризу. Мала інформованість, а також втома від кризової тривоги разом з діями більш впевненого в майбутньому меншини призводять кпослекрізісному «буму» кредитування і повернення його обсягів на рівень минулого року. Це такий спосіб боротьби з тривогою.

Тривожні люди просто втомлюються економити на всьому і забувають про кризу: вони не чують про нього повідомлень (або чують, але не хочуть на них звертати увагу), поступово переконуючи себе в тому, що криза минула. В останньому їм допомагають банки та їх активна реклама, яка приваблює нових позичальників і власників депозитів, а також елементарна втома від постійної економії. Єдиним ризиком тут може бути те, що серед людей, «які забули» про нелегку ситуацію в економіці, виявляться ті, хто невірно оцінив свої фінансові можливості.

Перевагою - те, що таке ставлення до кризи, нехай і злегка нездорове, може призвести до його остаточного завершення. Михайло Манокін, спеціально для "Занімаем.ру" Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Если Вам есть что сказать, оставьте комментарий!
Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Асоціація російських банків веде переговори з Верховним судом про можливість продажу прострочених кредитів колекторським агентствам 26 червня 2012 9:36 ... Більше

Кредит готівкою: що потрібно знати позичальникові або підводні камені кредитів. Відомо, що банківські кредити - найбільш дорогі.До того ж, навряд чи ви отримаєте легко і ... Більше

Інтерв'ю Кредитні карти ОТП Банку - умови оформлення карт ОТП Банк пропонує оформлення кредитних карт з ... Більше

Банкрутство банків у Росії - причини, закони, особливості банкрутства банків На порталі Банкі.ру є сторінка, ... Більше

ЮніКредит Банку 25 вересня оголосить кращу історію про автокредиті 17 вересня 2012 20:31 ЮніКредит ... Більше

Популярне