Главная » Поради експертів перш ніж узяти кредит » Хто повинен платити за шахраїв


Хто повинен платити за шахраїв?

Хто повинен платити за шахраїв

Той, хто хоч раз ставав жертвою "карткового" шахрайства погодиться, що втратити гроші з карти виявляється набагато неприємніше, ніж втратити гаманець. По-перше, якщо у вас не підключені SMS-оповіщення, ви дізнаєтеся про пропажу грошей не відразу. Швидше за все, ви помітите її, намагаючись зняти гроші в банкоматі або оплатити покупку в магазині.

SMS-оповіщення теж не порятунок: ви бачите, що по вашій карті йдуть операції, поспішайте її блокувати, нервуєте, забуваєте формат повідомлення для блокування, а в цей час хтось спокійно продовжує списувати гроші з вашого рахунку.

Далі починається важка процедура оскарження шахрайської операції. Терміни повернення коштів (якщо вони взагалі будуть повернуті) можуть становити до 180 днів, а іноді - більше. Якщо карта кредитна, вам, очевидно, доведеться змиритися з необхідністю заплатити банку відсотки, які "набіжать" за час повернення суми.

Найважче доводиться тим, у кого шахрайські операції пройшли в банкоматі.

Практично неможливо довести банку, що гроші зняли не ви, ПІН-код був відомий тільки вам, і взагалі ви ніяк не порушували правил безпеки при використанні свого пластика. Можна звернутися в правоохоронні органи, але і тут вірогідність добитися правди невелика.

Прийнятий у минулому році закон N161-ФЗ "Про національну платіжній системі" переносить збитки від дій шахраїв на банки. З 1 січня 2013 р. набирає чинності відповідна стаття цього закону.

Згідно 161-ФЗ, банк, по-перше, повинен забезпечити повідомлення клієнта про кожну операцію, що проходить по його карті. У свою чергу, клієнт, виявивши, що за його карті пройшло шахрайське списання грошових коштів, зобов'язаний протягом наступного дня повідомити банк про це. Якщо повідомлення клієнта надійшло в зазначений термін, банк зобов'язаний відшкодувати клієнтові збиток від дій шахраїв.

Банк також зобов'язаний забезпечити клієнту можливість направити повідомлення про несанкціоноване використання карти.

Під словом "повідомлення", очевидно, мається на увазі SMS-повідомлення (мабуть, єдиний доступний і банкам, і клієнтам оперативний спосіб повідомляти один одного). Тоді, простіше кажучи, ця частина 161-ФЗ означає: безкоштовний SMS-сервіс і гарантоване відшкодування за рахунок банку знятих шахраями коштів, якщо ви встигли заблокувати картку протягом доби після проведення шахрайської операції. Якщо ж банк не забезпечив вам інформування про операції по вашій карті, повернути гроші він зобов'язаний в будь-якому випадку.

На перший погляд, все чесно: очікується, що банки в результаті стануть докладати більше зусиль, щоб інформувати клієнта, як уникнути втрати даних карти, а також активно попрацюють над безпекою платежів. Однак чим далі, тим більше виникає питань у кредитних організацій.

Перше питання, звичайно ж, шахрайство з боку своїх же клієнтів. Чому б клієнтові не зробити велику покупку, наприклад, в мережі Інтернет, направити банку повідомлення, що операцію зробив не він, і ціною перевидання карти отримати і покупку, і повернення коштів? Крім того, навіщо тепер клієнтові стежити за безпекою своєї карти, дивитися, щоб вона не потрапила в чужі руки (наприклад, при оплаті в кафе, коли карту забирають з поля зору), не розплачуватися на сумнівних сайтах?

Що стосується повідомлення клієнта про операції по SMS: де закінчується відповідальність банку за доставку повідомлення і починається відповідальність мобільного оператора?

Ці та багато інших питань виникають ще до вступу в силу положень 161-ФЗ, а після 1 січня їх стане ще більше.

При цьому, за неофіційними оцінками банків, близько 15-30% оскаржених операцій припадає саме на "нечистоплотних" клієнтів, які намагаються представити власні операції, як шахрайські. Очевидно, що з січня наступного року частка таких операцій може зрости в рази. Яким чином будуть "обчислюватися" подібні шахраї і яку відповідальність вони повинні нести, зовсім незрозуміло.

На даний момент, спираючись на європейський досвід, банкам пропонують страхувати такі ризики. Однак слід враховувати, що за обсягами та темпами зростання "пластикового" шахрайства Росія серйозно обганяє Європу. Відповідно, і страхування ризиків обійдеться російським банкам дорожче, ніж їх європейським колегам.

Ще трохи про обов'язок банку повернути кошти, списані в результаті шахрайських операцій. Якщо точніше, банк зобов'язаний буде відшкодувати суму операції, якщо не вийде довести, що клієнт "порушив порядок використання електронного засобу платежу" (в тому числі, це стосується банківських карт).

Доводити, що порядок використання був порушений, банку доведеться вже після повернення коштів на рахунок, але ця умова дає банкам можливість знизити ризики втрат від шахрайства. Для цього банки почнуть переглядати типові договори і постараються збільшити ступінь відповідальності клієнта за збереження даних карти. Джерело: CreditCardsOnline.ru

Теги: кредитні карти шахрайство банківське обслуговування
Если Вам есть что сказать, оставьте комментарий!
Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Банк СКБ-Банк г Єкатеринбург - кредити, послуги Про банк «Комерційний Банк Сприяння Комерції ... Більше

З НОМОС-БАНКом у Лондон за тисячу рублів! Влітку 2012, напередодні Олімпійських ігор ... Більше

Іпотека на покупку будинку, іпотечний кредит на будівництво приватного будинку Як часто вас відвідувала думка про власний будиночок?Не ... Більше

Московський кредитний банк, МКБ - відгуки про банк, незалежний огляд Відкрите акціонерне товариство «Московський кредитний банк» ... Більше

ВУЗ-Банк пропонує познайомитися! ВУЗ-банк запропонував підприємцям спробувати і оцінити банківські послуги!У рамках програми "Знайомство з банком" клієнт може відкрити ... Більше

Популярне