Главная » Поради експертів перш ніж узяти кредит » Смоленський Банк готовий до діалогу з підприємствами малого бізнесу


Смоленський Банк готовий до діалогу з підприємствами малого бізнесу

Смоленський Банк готовий до діалогу з підприємствами малого бізнесу

Дмитро Скоркін, начальник управління кредитування Московської філії Смоленського Банку про те, які «підводні камені» існують у відносинах банків і малих підприємств. 1. Які послуги надає Смоленський Банк малому бізнесу? Всі кредитні продукти орієнтовані виключно на кредитування малого і середнього бізнесу.

Кредитуванням великого бізнесу ми в принципі не займаємося. Тому у нас розроблена ціла лінійка кредитних продуктів, включаючи овердрафт, як класичний, так і спеціально розроблений для оптових і дрібнооптових торгових мереж; кредити на поповнення оборотних коштів і на інвестиційні цілі, банківські гарантії, включаючи тендерні, митні, акцизні гарантії. Це всі кредитні продукти Банківської групи «Смоленський Банк». Окремо можна виділити те, що ми - один з небагатьох банків, який до цих пір надає послуги факторингу.

Ну і ще раз підкреслю, що вся наша кредитна лінійка орієнтована на підприємства малого і середнього бізнесу та адаптована під їх потреби. 2. Яка частка Смоленського Банку в секторі надання послуг підприємствам малого бізнесу?            Обсяг кредитування малого та середнього бізнесу перевищує 90% загального обсягу кредитного портфеля Банку. 3. У яких банківських послугах, не надаються Смоленським Банком, в даний час потребують клієнти?

В першу чергу, думаю, це послуги кредитування. Але тут необхідно зробити застереження. Якщо кредитування дійсно необхідно, тоді, як наслідок, потрібні держгарантії. Держава повинна підтримувати малий і середній бізнес, в тому числі і інвестиційні проекти.

4. Чи існує в Смоленськом Банку власна спеціальна політика по відношенню до МП (ПБОЮЛ)? Наш Банк в принципі орієнтований на сектор малого та середнього бізнесу. Вся політика Банку, як з кредитування, так і по залученню клієнтів, будується саме на пошуку клієнтів у цьому сегменті.

Кредитування не розділяється на продукти для малого бізнесу і продукти для всіх інших. Всі кредити у нас орієнтовані на малий і середній бізнес. У випадку, якщо приходять нестандартні клієнти, - ми намагаємося задовольнити їхні потреби, але основа нашої діяльності - малий і середній бізнес. 5. Яким чином в Смоленськом Банку оцінюється обсяг фінансової діяльності клієнта?

Я б назвав кілька етапів. Ні для кого не секрет, що підприємства малого і середнього бізнесу ведуть досить непрозору звітність по своєму бізнесу. Тому Банк, давно працюючи в цьому сегменті, знає, як він повинен оцінити реальність бізнесу клієнта. По-перше, це дані публічної звітності.

Ми дивимося той вид бізнесу, який клієнт показує. По-друге, ми проводимо візуальний аналіз бізнесу клієнта, тобто оцінюємо, що він нам заявляє за своїми обсягами з тим фактичним станом його виробництва, його складу, його офісу, зовнішнього вигляду співробітників, ділову обстановку; отримуємо інформацію як від співробітників, так і від контрагентів клієнта, щоб зрозуміти, достовірну Чи інформацію нам спочатку надав клієнт. Ну, і по-третє.

У нас існує досить розвинена мережа наших клієнтів, яка за аналогією може нам підказати, заявлені цифри від потенційного клієнта чи відповідають тому сегменту бізнесу, в якому він знаходиться, і тій ніші, яку він займає. Збираючи цю інформацію з усіх боків, ми і оцінюємо реальний стан справ бізнесу клієнта. 6. А якщо говорити, наприклад, про терміни розгляду заявки кредиту, скільки часу фактично проходить від часу подачі заявки МП (ПБОЮЛ) до видачі (місяців)?

У нас в принципі не може йти мова про такій довгій терміні, як місяць. Місяць розгляду для нас - ПП, так як весь механізм розгляду заявок у нас налагоджений і займає за наявності достатнього комплекту документів до 5 днів. Видача кредиту з урахуванням всіх оформлень та проходження всіх експертиз може зайняти ще від тижня до 10 днів. Два тижні - і клієнт у нас з хорошим документом може отримати гроші.

Затягуватися термін видачі кредиту може тільки з об'єктивних причин, а саме, у разі, якщо закладається нерухомість (сам процес реєстрації досить тривалий, і від банку тут мало що залежить). 7. Під яке забезпечення Смоленський Банк видавав кредити в цьому році? Під найрізноманітніше. Звичайно, вимоги до позичальників посилилися, але, як не дивно, в кризу деякі клієнти не тільки не скоротили свою діяльність, а навпаки, наростили. Окремим підприємствам криза пішла на користь, і банк одночасно з жорсткістю вимог до ризиків по кредитах проводить політику, при якій деякі клієнти, у зростанні підприємств яких однозначно видно динаміка, які лояльні до банку, які ведуть весь свій грошовий оборот через рахунки банку, можуть отримати і беззаставний грошовий кредит.

А деякі клієнти, які приходять з надійним забезпеченням, можуть і не отримати кредит, так як реально банк не бачить джерел погашення, а кредит заради кредиту в Смоленськом Банку не вітається. 8. Що було найбільш суттєвим при видачі кредиту малим підприємствам і / або ПБОЮЛ в Смоленськом Банку в цьому році? В першу чергу, розуміння, що за період, на який клієнт просить кредит, бізнес клієнта буде стійкий.

Банку в цьому випадку повинні бути абсолютно зрозумілі джерела погашення кредиту. Ми повинні бути впевнені в тому, що всі контрагенти клієнта робітники, у нього існує прихованих проблем. І вторинним, природно, є забезпечення клієнта. 9. Які коригування внесла криза в роботу банку з малим бізнесом? Банк став більш акуратний у виборі клієнтів.

Якщо раніше для нас першочерговим був заставу, то зараз ми повинні розуміти що застави на нинішньому етапі втратили свою актуальність, що ринки, в т.ч. нерухомості, сьогодні малорухливі. Ще раз готовий підкреслити, що в поточній ситуації банк повинен чітко розуміти, що з клієнтом нічого не трапиться і джерело погашення кредиту банку абсолютно прозорий, і сам клієнт в змозі його контролювати. 10.

У зв'язку з кризою почастішали і випадки невиплати кредитів. У Смоленськом Банку неповернення часто бувають? У яких випадках? Як Банк вирішує цю проблему? Так, ми не виняток.

Наївно було б стверджувати, що в ту пору, коли будь-який банк торкнулися проблеми неповернень, у нас все навпаки. Однак хочу наголосити, що банк ніколи не проводив агресивну політику в рамках кредитування. Реальна частка не те що неповернень кредитів, а простроченої заборгованості, сьогодні становить близько 5%.

А рівень дефолтних кредитів - 1 - 1,5%. Для банку нашого рівня ця цифра оптимістична. Ми вирішуємо свої проблеми в роботі з клієнтом виключно цивілізованим способом. Іноді йдемо клієнтові назустріч, іноді - ні. В останньому випадку справа вивчають наші юристи.

Ми розраховуємо, що більшість кредитів ми повернемо, розуміючи, що в поточній ситуації наші клієнти відчувають проблеми. 11. Які, на вашу думку, перспективи роботи банків і, зокрема, Вашого, з МП в найближчі роки?

Після кризи підприємств середнього бізнесу стане набагато менше, і, в основному, ті, хто раніше займалися середнім бізнесом, перейдуть у розряд малого, а деякі почнуть і малий бізнес з нуля. Саме зараз, залишившись в цьому сегменті і не відштовхнувши від себе своїх клієнтів, можна розраховувати на те, що надалі нам відкриються дуже хороші перспективи. Леся Хіхліч, спеціально для "Занімаем.ру" Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Если Вам есть что сказать, оставьте комментарий!
Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Автокредит без КАСКО, чи обов'язково КАСКО за автокредитом На ринку автокредитування з початку осені спостерігається деяке пожвавлення.Багато банків стали "розморожувати" свої програми автокредитування, ... Більше

Поправки АІЖК дозволять оформляти іпотеку з нульовим першим внеском 19 лютого 2012 9:08 Агентство з іпотечного житлового кредитування (АІЖК) запропонувало ... Більше

У першому кварталі кредитні портфелі Россельхозбанка і Татфондбанка виросли 16 квітня 2012 9:54 Россельхозбанк і Татфондбанка підбили підсумки першого кварталу 2012 року.І в тому, ... Більше

Росгосстрах БАНК модернізує програми споживчого кредитування 11 травня 2012 12:37 Росгосстрах Банк оголосив про продовження модернізації: програми споживчого кредитування змінилися «по двох ... Більше

Бистробанк про кредити для малого та середнього бізнесу Сергій Черкашин, директор департаменту ... Більше

Популярне