Главная » Поради експертів перш ніж узяти кредит » Професійний колектор це не громила з праскою і паяльником


"Професійний колектор - це не громила з праскою і паяльником"

 Як фінансова криза позначилася на банківській галузі? Справляються Чи колектори із збільшеним об'ємом неповернень по кредитах? Що робити, якщо вам дзвонить колектор? На питання Занімаем.ру відповідає генеральний директор боргового агентства «Пристав» Артур Олександрович.

 Пан Олександрович, на ваш погляд, криза для банківської галузі Росії минув?  З початком кризи ключовою проблемою для фінансових систем більшості країн світу стали «погані борги». Актуальна ця тема і для нашої країни. Чи не розчистивши банківську систему від простроченої заборгованості, неможливо активізувати кредитування, а значить - і зростання в економіці. Виходячи зі статистики Центрального банку Росії, а також даних боргового агентства «Пристав», незважаючи на поліпшення макроекономічної ситуації, зменшення рівня безробіття, показники свідчить про те, що говорити про вихід з кризи та оздоровлення фінансової системи передчасно: зростає прострочена заборгованість, видача нових кредитів ще дуже далека від докризового рівня.

Накриє нас «друга хвиля» кризи, буде залежати від грамотної політики держави, а також провідних банків країни. Якщо говорити з точки зору боргових агентств, основним показником того, що криза завершена, буде продаж банками старих портфелів «поганих» боргів. Ринок продажу в даний час досить волатильним.

Спостерігається тенденція до продажу портфелів в кінці року з метою «очищення» балансу. Проте багато банків, маючи зайву ліквідність, не поспішають продавати старі портфелі. За нашими прогнозами, «оздоровлення» ринку шляхом продажу старих портфелів відбудеться у другому-третьому кварталі поточного року. Як позначилася криза на діяльності колекторських агентств? Колектори є частиною фінансового ринку.

Відповідно, якщо «хворіє» ринок, то «хворіють» і колектори. Зростає частка простроченої заборгованості в загальному обсязі виданих кредитів. Незважаючи на те, що ми подолали «дно» I кварталу 2009 року, коли спостерігався «пік» фінансової кризи і частка простроченої заборгованості по відношенню до обсягу виданих кредитів становила 40%, за підсумками першого кварталу 2010 року, частка заборгованості склала 41%. З'явилося більше боржників з великими сумами боргу. При тому, що, знову ж повторю, видача нових кредитів набагато нижче докризового рівня.

За даними боргового агентства «Пристав» збируваність простроченої заборгованості не досягла докризового рівня: Криза додала роботи колекторам, але стягувати заборгованість зі стрімко втрачають платоспроможність громадян і окремих компаній стає з кожним днем складніше і складніше. В повній мірі вплив фінансової кризи на російський ринок колекторських послуг можна буде оцінити лише через кілька років, зараз же він ставить перед борговими агентствами нові не прості завдання: вдосконалення бізнес-процесів, скорочення витрат і підвищення ефективності роботи. Зараз, як ніколи, необхідно правильно оцінювати витрати, грамотно формувати тарифи і додатково розробляти програми навчання персоналу. Ви стверджуєте, що стягувати "стає складніше і складніше", можете прояснити, в чому складність, і які заходи ви вживаєте в зв'язку з цим? Стягувати зараз набагато складніше, ніж раніше, оскільки знизилася платоспроможність населення, в 1,5-2 рази зросла собівартість роботи.

Сьогодні на рубль стягнень агентство в середньому витрачає 60-70 копійок. Збір простроченої заборгованості відбувається з людей, що втратили роботу, що зіткнулися з серйозними фінансовими труднощами. З початком фінансової кризи професійні боргові агентства істотно перебудували роботу по стягненню заборгованості: збільшили інтенсивність роботи по обробці портфелів, збільшили витрати на збір одного рубля. Це досить складний процес.

І тим, компаніям, які ще до кризи не подбали про це, доводиться дуже складно в кризовий період. Наприклад, наше агентство, одним з перших серед колекторських компаній, впровадило call-центр від компанії Avaya, що допомогло суттєво підвищити ефективність роботи агентства і поліпшити якість обслуговування клієнтів. Сучасні технології call-центру дозволили не тільки скоротити час очікування під час вступу дзвінка в агентство в кілька разів, але й давати позичальникові швидкий і кваліфіковану відповідь щодо структури заборгованості, умов кредитного договору, способи погашення заборгованості.

У теж час Боргове агентство «Пристав» приділяє особливу увагу вивченню нових методик по збору простроченої заборгованості, які позитивно зарекомендували себе в міжнародній практиці. Найбільш ефективні з них Агентство планує впроваджувати у себе. Що б ви порадили робити позичальникові, який втратив роботу і не має стабільного доходу, при зверненні до нього співробітника колекторського агентства? Найперший порада - не ховатися від колектора, а йти на контакт.

Професійний колектор - це не громила з праскою і паяльником, основний метод його роботи - переконання і допомогу у виході з ситуації, що склалася. Головне завдання професійного колектора - встановити контакт з боржником, пояснити йому його права та можливості при роботі з простроченою заборгованістю. Якщо людина не ухиляється від погашення боргу, ми проводимо з ним переговори і домовляємося про сплату заборгованості. Якщо причини неповернення носять об'єктивний характер, то можемо за попереднім погодженням з банком реструктурувати борг - збільшити термін виплати, дисконтувати штрафи або відсотки тощо. Слід згадати і про те, що колекторський ринок в Росії досить молодий, і його учасники, як не сумно, діляться на добросовісних і недобросовісних.

Останні - це організації, які використовують у своїй роботі механізми незаконного тиску. Тому, щоб відрізнити професійного колектора від «вибивачів» боргів необхідно попросити його представиться, назвавши ПІБ повністю, посада, робочі телефони агентства, юридична адреса організації. Якщо колектор відмовляється надати ці дані, розмова може бути припинений. У цьому випадку моя порада - звернутися в банк, в якому був оформлений кредит.

У будь-якому випадку, не потрібно ховатися від представників банку, від колекторів. Звичайно, найлегший спосіб - це втекти від проблеми, але тоді з часом вона буде ставати складніше і складніше, а вирішувати її все одно доведеться. Необхідно розуміти, що неповернення кредиту є грубим порушенням договору, укладеного з банком. А тому банк має повне право звернутися до суду з вимогою про стягнення з вас суми боргу.

У тому числі, і за рахунок вилучення та подальшого продажу майна, що перебуває у вашій власності. Більш того, якщо банківські юристи доведуть у суді, що ви не збиралися повертати взяті кошти і всіляко намагалися уникнути необхідності погашати кредит (переховувалися від колекторів, наприклад), тобто неповернення кредиту був осмисленим, то може загрожувати навіть кримінальна відповідальність за ст. 159 Кримінального кодексу РФ.

Тому набагато зручніше, правильніше і дешевше врегулювати питання і погасити борг до суду, вдаючись до допомоги та порад колекторського агентства.     Чому ви вирішили підтримати форум «Роздрібні банківські послуги в Росії», організований Інститутом Адама Сміта?  Боргове агентство «Пристав» - учасник багатьох провідних конференцій, що проходять як в Росії, так і за її межами. У їх числі і щорічний форум «Роздрібні банківські послуги в Росії», організований Інститутом Адама Сміта, партнерами якої ми є протягом декількох років.

  Участь і спонсорство в конференції міжнародного рівня дозволяє агентству поділитися з зацікавленою аудиторією багаторічним досвідом по стягненню боргів у банківському секторі, і розповісти про найбільш ефективних методах управління простроченою заборгованістю в посткризовий період. В ході міжнародного форуму представники вищого керівництва провідних російських та іноземних банків, представники органів державної влади мають можливість обговорити перспективи розвитку банківського сектора, способи виживання і досягнення успіхів в нових економічних умовах. Це унікальна можливість отримання інформації з перших рук і доступ до великого числа потенційних партнерів в одному місці і в один час.

Незмінна якість заходів, що проводяться інститутом Адама Сміта заслужило високу репутацію серед бізнес - лідерів, а також державних установ, що впливають на розвиток банківської галузі країни. Артем Аношкіна, спеціально для Занімаем.ру Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Если Вам есть что сказать, оставьте комментарий!
Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

ОТП Банк - інтерактивний банк Занімаем.ру і Василь Кузнєцов, директор дирекції карткового бізнесу ОТП Банку, ... Більше

Банки або ПІФи: куди вкладати гроші вигідніше? Вкладення в пайові інвестиційні фонди (ПІФи) в корені відрізняються від банківських вкладів.Депозитні вклади і ПІФи ... Більше

Кредитні карти Пробизнесбанка - кредит у банку Лайф Ми продовжуємо цикл статей Занімаем.ру, присвячених кредитних продуктах різних банків.У цьому матеріалі розглянемо ... Більше

Банки Благовещенська - кредити в банківських установах Благовещенська Благовєщенськ - невелике ... Більше

Іпотечний брокер - послуги іпотечного брокера, робота кредитного брокера У ... Більше

Популярне