Главная » Поради експертів перш ніж узяти кредит » Мобільний банк Смоленського Банку - послуги мобільного банку


Мобільний банк Смоленського Банку - послуги мобільного банку

Банк БистроБанк г Іжевськ - кредити послуги банку

Мобільний банкінг Смоленського Банку недавно був визнаний одним з кращих (за версією журналу «Фінанс.»). На запитання «Занімаем.Ру» про даний сервіс банку відповідає Денис Бєлов, заступник керуючого Московським філією Смоленського Банку. «Занімаем.Ру»: Денис, яка схема мобільного банкінгу застосовується в Смоленськом Банку?

Денис Бєлов: Потенційний користувач мобільного банкінгу PayWell, перш за все, повинен бути клієнтом Смоленського Банку, укласти договір на комплексне обслуговування фізичних осіб, потім підключитися до інтернет-банкінгу PayWell. Після цих логічних і простих кроків він зможе користуватися мобільним банкінгом PayWell. В даному випадку, мобільний банкінг - це якийсь варіант управління своїми рахунками за допомогою мобільних платформ.

Схема мобільного банкінгу в Смоленськом Банку наступна.

У користувача інтернет-банкінгу є унікальний аккаунт в системі. До цього аккаунту «прив'язується» до трьох мобільних пристроїв, тобто мобільний банкінг можна мати, наприклад, у своєму iPhone, iPad, пристрої на базі ОС Android. Прив'язка здійснюється один раз.

Клієнт може користуватися мобільним банкінгом тільки з зазначених пристроїв. Якщо мобільний пристрій втрачено / вкрадено - потрібно здійснити процедуру «перепрівязкі» телефону, використовуючи інтернет-банкінг PayWell.

Попередньо необхідно заблокувати втрачений / вкрадений пристрій. Всі ці процедури досить прості, але дозволяють досягти одну важливу мету - захистити клієнта, його засоби. Обслуговування інтернет-та мобільного банкінгу в Смоленськом Банку безкоштовне.

Версія «Преміум» припускає оплату тільки за підключення - 500 рублів. По суті, це оплата електронного токена, який дозволяє використовувати інтернет-банкінг незалежно від наявності мережі (можливості отримання смс-повідомлення з одноразовим паролем). «Занімаем.Ру»: На Ваш погляд, як буде розвиватися мобільний банкінг в найближчі роки?

Чи існує ймовірність, що він буде повністю витіснений інтернет-банкінгом, враховуючи темпи розвитку смартфонів і спеціалізованих програм для них?

Д.Б.: На мою думку, у міру розвитку стільникового зв'язку, стільникових мереж нового покоління грань між мобільним та інтернет-банкінгом зітреться. Банкінг буде відрізнятися тільки за типами програми для доступу в систему. Якщо говорити про застосування, функціоналі мобільного банкінгу, також відбудуться деякі зміни в бік розширення, звичайно.

Наприклад, сьогодні мобільний банкінг за кордоном має безліч різних застосувань. У Росії вони також стануть поширеними. Але якась частина функцій просто перестане існувати.

Наприклад, навряд чи в Росії буде впроваджена така послуга, як можливість купити банку коли на вулиці з автомата, відправивши смс. Ця послуга дуже популярна зараз в південно-східній Азії. Після оправки смс вартість напою списується з мобільного рахунку ... Але такі послуги незабаром зійдуть на «ні».

Вважаю, на їх місце прийде технологія NFC (Near Field Communication) - «технологія бездротового зв'язку малого радіусу дії» або її аналог. Ця технологія дозволяє вбудовувати в телефон якийсь радіопередавач або пасивну рамку і здійснювати мікроплатежі. При активній фазі в мобільний телефон вбудовується радіопередавач, який дозволяє двом пристроям з'єднуватися на відстані до 10 см.

Технологія, наприклад, дозволяє оплатити прохід в громадський транспорт, просто приклавши телефон до зчитувального пристрою і пр. Що потрібно для широкого розповсюдження? По-перше, обладнати телефон передавачем NFC.

По-друге, мобільний оператор повинен дозволити робити це зі своїм мобільним рахунком. В остаточному підсумку, вважаю, в цю нішу пустять і банки.

Тобто, в найближчому майбутньому можна буде оперувати своїм рахунком на пластиковій картці, виділяючи якусь віртуальну суму, яка може бути списана за допомогою NFC. Наприклад, виділити 500 р. в місяць на віртуальний гаманець NFC. І ця сума буде списуватися тільки за допомогою технології NFC.

NFC дуже зручно застосовувати для мікроплатежів, оплати проїзду на транспорті, придбання електронних квитків, використання електронних грошей і пр.

І до речі, використовувати NFC безпечніше, ніж, наприклад, магнітні картки. Вони можуть бути вкрадені і втрачені безповоротно. А ось гаманець для мікроплатежів при втраті / крадіжці мобільного телефону можна заблокувати.

Існують ще так звані «пасивні мітки» RFID.

Також цікава технологія.

Пропонує людині саме ті послуги / товари, якими він найбільш часто користується. На жаль, в Росії сьогодні ці технології тільки на стадії випробування-впровадження. У минулому році в нашій країні пройшли випробування по використанню мобільних телефонів для оплати проїзду в метро.

Для успішного впровадження навіть був створений консорціум виробників стільникових телефонів і мобільних операторів.

Але, наскільки я розумію, сьогодні все впирається в законодавчу базу. Відсутнє чітке визначення поняття «Мобільний гаманець». Не зрозуміло, яку суму можна тримати в цьому гаманці, на які цілі і в якій кількості витрачати гроші.

Сьогодні це не регулюється законом. Що стосується мобільного банкінгу в фінансовому плані - недоліки законодавства ті ж, що і для інтернет-банкінгу. Відсутній зрозуміле, однозначне роз'яснення застосування закону «Про електронний цифровий підпис».

В принципі, це не є бар'єром, тому що закон діє досить давно.

Сьогодні ж в Росії стандартом де-факто систем інтернет-банкінгу для фізичних осіб є використання одноразових паролів, які не є електронним цифровим підписом.

Однак вони дозволяють проводити платежі в межах певної суми. «Занімаем.Ру»: Як законодавчо зараз регулюється ринок мобільного банкінгу? Що необхідно змінити в існуючому законодавстві?

Д.Б.: По-перше, необхідно чітко роз'яснити методику, обгрунтованість, необхідність застосування електронного цифрового підпису в тих чи інших системах. По-друге, зробити певні «послаблення» для банків в плані використання закону № 115-ФЗ «Про протидію легалізації ...». Зробити це в наступному контексті.

Сьогодні, щоб клієнти банку могли використовувати нові послуги, потрібне обов'язкове присутність клієнта в офісі.

За кордоном, наприклад, клієнт, один раз приїжджає в банк, ідентифікує себе. Після цього він може самостійно, дистанційно «підключати» будь-які послуги банку, використовуючи електронний документ, підписаний електронним цифровим підписом. Це основний фактор, який стримує широкомасштабне використання систем як мобільного, так і інтернет-банкінгу, змушує російські банки містити велику кількість фахівців у фронт-офісах.

«Занімаем.Ру»: На Вашу думку, що слід зробити для більш повного захисту користувачів мобільного та інтернет-банкінгу?

Д.Б.: Сьогодні захист цілком себе виправдовує. Основне, на що необхідно звернути увагу банкам, державі - це проведення роз'яснювальних робіт з клієнтами банків, підвищення фінансової грамотності в цілому, і в тому числі - по системам інтернет-та мобільного банкінгу. З розвитком інтернет-технологій у банківському секторі розвиваються і способи несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів банків, у тому числі до системи дистанційного банківського обслуговування.

Практикується «фішинг», фіктивні листи служб технічної підтримки банку з проханням надіслати пароль та логін, перехоплення паролів в момент його введення, злом серверів систем ДБО і «відмова в обслуговуванні» (DOS-атака).

Суть «фішингу» в тому, щоб відправити користувача на сайт-двійник і вкрасти авторизовані дані та іншу персональну інформацію.

Як себе від нього убезпечити? Бути гранично уважним. Це запорука успішної самозахисту.

Бажано мати на комп'ютері дві облікові записи. Для поточної роботи (серфінгу в мережі) краще використовувати обліковий запис з обмеженими можливостями маніпуляції в системі. По-друге, важливо використовувати свіжу версію комплексного антивірусного програмного забезпечення.

По-третє, перевіряйте сертифікати сайтів, на яких проводите будь-які фінансові транзакції. Ознайомитися з сертифікатом можна в розділі «Інформація про сторінку» меню вашого браузера.

До речі, всі сучасні браузери, якщо у них не відключена система захисту, попереджають про те, що ви потрапили на сайт, який посвідчений «самоподпісанним» або простроченим сертифікатом. Простіше кажучи, хтось просто підписав «Я, такий-то, компанія така-то». Тобто засвідчує центр цей сертифікат не підтвердив.

Що стосується фіктивних листів служб технічної підтримки банку.

Наприклад, вам приходить лист на електронну пошту або смс-повідомлення - терміново надіслати або змінити пароль на доступ в особистий кабінет ДБО по певному посиланню. Той же «фішинг», але ще й з психологічним тиском. Тому уважно читайте, що вам пишуть, хто пише, зверніть увагу на посилання.

До речі, служба підтримки не спілкується з користувачами шляхом розсилки листів на електронну пошту.

Зазвичай інформування відбувається через особистий кабінет користувача системи ДБО.

Практикується перехоплення пароля в момент його введення. Тут також можливий витік персональної інформації через троянську програму. При введенні користувачем цей пароль записується і відсилається за певною адресою.

В інтернет-банкінгу PayWell Смоленського Банку від такої загрози захищає віртуальна клавіатура. Використовуючи її, ми не здійснюємо дій, які можуть надати важливу інформацію хакерами.

Тому, якщо є можливість, скористайтеся віртуальною клавіатурою при введенні паролів. Ще один спосіб атаки - злом сервера. Це вже найбільш складний шлях і боротьба з ним - турбота фахівців IT-служб банків.

Найпоширеніший тип атаки - так званий «відмова в обслуговуванні».

Він небезпечний з точки зору репутаційних ризиків для банку.

У цьому випадку блокується робота системи інтернет-банкінгу. Клієнти банку не можуть здійснити необхідні їм дії: оплатити послуги, подивитися рахунки та ін Природно, це призводить до того, що клієнти нервують і залишаються незадоволеними роботою інтернет-банкінгу.

І тут також іде війна фахівців з боку банку і з боку хакерів.

У будь-якому випадку, банки докладають усіх зусиль, щоб запобігти подібні атаки. Що стосується системи інтернет-банкінгу Смоленського Банку - вона добре захищена. По-перше, надається можливість використовувати віртуальну клавіатуру.

По-друге, система ДБО була розроблена в Банку, а не куплена у когось. Отже, унікальною інформацією про заходи щодо забезпечення безпеки в системі володіє вузьке коло фахівців.

По-третє, використовується найбільш оптимальна для роботи з фізичними особами система одноразових паролів (OTP). Пароль для проведення активних операцій клієнт отримує по альтернативному каналу - за допомогою смс-повідомлення або спеціального токена (брелка). Таким чином, немає можливості перехоплення паролів безпосередньо з робочої станції користувача.

Це додатковий контур захисту.

Тому клієнти Смоленського Банку - в безпеці.

Якщо говорити в цілому про інтернет-шахраїв - це актуальна проблема. І актуальність зростає із збільшенням обсягу транзакцій, які здійснюються в системі дистанційного банківського обслуговування. Але сьогодні ця проблема все-таки більше зачіпає не фізичних, а юридичних осіб.

Безумовно, хакерські атаки будуть продовжуватися і банкам доведеться нарощувати витрати, тимчасові і фінансові, для самозахисту і захисту інтересів своїх клієнтів.

«Занімаем.Ру»: Наскільки затребуваним є мобільний банкінг серед клієнтів Смоленського Банку? Які операції найчастіше проводяться з його допомогою?

Д.Б.: Наші клієнти давно його чекали. Навіть намагалися використовувати інтернет-банкінг на мобільних телефонах. Але це не дуже зручно.

Як тільки ми впровадили мобільний банкінг, відразу стали отримувати позитивні відгуки. Клієнти відзначають зручність і простоту. Кількість користувачів зростає.

В основному здійснюється оплата послуг, перевірка балансу, переказ грошей з рахунку на рахунок. «Занімаем.Ру»: Чи можна за допомогою даного сервісу здійснювати платежі по кредиту?

Д.Б.: За допомогою мобільного банкінгу можна здійснювати будь-які платежі, у тому числі і по кредиту, попередньо створивши шаблон в системі інтернет-банкінгу. «Занімаем.Ру»: Як мобільний банкінг розвивався в Вашому банку? Що планується зробити для його подальшого розвитку?

Д.Б.: Смоленський Банк - серед першопроходців. На початок 2012 року менше 10 гравців фінансового ринку пропонували клієнтам мобільний банкінг для Apple. Також деякі мають додаток для Android.

Ми розвиваємося в цьому напрямі досить швидко.

За рік впроваджено три банкінгу: інтернет-банкінг (квітень 2010 року), мобільний для Android (лютий 2012 року), мобільний банкінг для Apple (березень 2012 року). Ми постійно вдосконалюємо системи: розширюємо функціонал, список операторів, чиї послуги можна оплатити. Нещодавно оновили версію для Android.

Остання версія працює стабільно на всіх типах операційної системи Android від 1.6 і до 2.3.

Це далося великими зусиллями, так як реалізація ОС Android на платформах різних виробників телефонів досить сильно розрізняється. З'явилася можливість оплати на користь провайдерів послуг з більшою кількістю платіжних параметрів. У планах - доповнити системи мобільного банкінгу Смоленського Банку зручною GEO-складової.

Крім того, плануємо додати спеціальні можливості для жителів Смоленського регіону, в тому числі і по оплаті послуг.

Будемо оптимізувати інтерфейс для планшетних платформ iPad 2 і Honeycomb (Android 3.0).

Звичайно, в наших планах оптимізація мобільного банкінгу після виходу офіційного релізу iOS 5.0. У разі зміни кон'юнктури і виходу на ринок большего кількості пристроїв на платформі Windows Mobile, у тому числі Nokia, і завоювання ними значного сегменту, ми, звичайно, випустимо версію мобільного банкінгу і для них. «Занімаем.Ру»: Якщо коротко, то мобільний банкінг - це ....

Д.Б.: ... зручно. Завжди під рукою. Дозволяє оперативно отримувати інформацію і завжди бути в курсі свого фінансового становища.

Відтепер ви незалежні від свого місцезнаходження та наявності проводового інтернету. Соня Коркодінова, спеціально для «Занімаем.Ру» Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Комментарии: 0

Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Банкрутство чи реструктуризація кредиту?Як бути? Сурен Айрапетян: реструктуризація кредиту - хороший рекламний хід, ніж реальний банківський продукт Сьогодні багато підприємств стикаються зі складними умовами фінансування ... Більше

Абсолют Банк - ЗАТ АКБ Абсолют Банк Абсолют Банк - універсальний банк, заснований в 1993 році.Акціонери - міжнародна фінансова група Кей-Бі-Сі (KBC Group, ... Більше

Автокредити Росгосстрах Банку - ставки по автокредитах 26 вересня 2012 0:00 Росгосстрах Банк оновив умови по автокредитах.Змінена вся лінійка позик на купівлю автомобіля.Зокрема, поліпшена ... Більше

Банк ВТБ буде кредитувати адміністрацію Пензенської області 27 серпня 2012 16:09 Банк ВТБ став для Пензенської ... Більше

Банки Благовещенська - кредити в банківських установах Благовещенська Благовєщенськ - невелике ... Більше

Популярне