Главная » Поради експертів перш ніж узяти кредит » Мобільний банк Смоленського Банку - послуги мобільного банку


Мобільний банк Смоленського Банку - послуги мобільного банку

Банк БистроБанк г Іжевськ - кредити послуги банку

Мобільний банкінг Смоленського Банку недавно був визнаний одним з кращих (за версією журналу «Фінанс.»). На запитання «Занімаем.Ру» про даний сервіс банку відповідає Денис Бєлов, заступник керуючого Московським філією Смоленського Банку. «Занімаем.Ру»: Денис, яка схема мобільного банкінгу застосовується в Смоленськом Банку?

Денис Бєлов: Потенційний користувач мобільного банкінгу PayWell, перш за все, повинен бути клієнтом Смоленського Банку, укласти договір на комплексне обслуговування фізичних осіб, потім підключитися до інтернет-банкінгу PayWell. Після цих логічних і простих кроків він зможе користуватися мобільним банкінгом PayWell. В даному випадку, мобільний банкінг - це якийсь варіант управління своїми рахунками за допомогою мобільних платформ.

Схема мобільного банкінгу в Смоленськом Банку наступна.

У користувача інтернет-банкінгу є унікальний аккаунт в системі. До цього аккаунту «прив'язується» до трьох мобільних пристроїв, тобто мобільний банкінг можна мати, наприклад, у своєму iPhone, iPad, пристрої на базі ОС Android. Прив'язка здійснюється один раз.

Клієнт може користуватися мобільним банкінгом тільки з зазначених пристроїв. Якщо мобільний пристрій втрачено / вкрадено - потрібно здійснити процедуру «перепрівязкі» телефону, використовуючи інтернет-банкінг PayWell.

Попередньо необхідно заблокувати втрачений / вкрадений пристрій. Всі ці процедури досить прості, але дозволяють досягти одну важливу мету - захистити клієнта, його засоби. Обслуговування інтернет-та мобільного банкінгу в Смоленськом Банку безкоштовне.

Версія «Преміум» припускає оплату тільки за підключення - 500 рублів. По суті, це оплата електронного токена, який дозволяє використовувати інтернет-банкінг незалежно від наявності мережі (можливості отримання смс-повідомлення з одноразовим паролем). «Занімаем.Ру»: На Ваш погляд, як буде розвиватися мобільний банкінг в найближчі роки?

Чи існує ймовірність, що він буде повністю витіснений інтернет-банкінгом, враховуючи темпи розвитку смартфонів і спеціалізованих програм для них?

Д.Б.: На мою думку, у міру розвитку стільникового зв'язку, стільникових мереж нового покоління грань між мобільним та інтернет-банкінгом зітреться. Банкінг буде відрізнятися тільки за типами програми для доступу в систему. Якщо говорити про застосування, функціоналі мобільного банкінгу, також відбудуться деякі зміни в бік розширення, звичайно.

Наприклад, сьогодні мобільний банкінг за кордоном має безліч різних застосувань. У Росії вони також стануть поширеними. Але якась частина функцій просто перестане існувати.

Наприклад, навряд чи в Росії буде впроваджена така послуга, як можливість купити банку коли на вулиці з автомата, відправивши смс. Ця послуга дуже популярна зараз в південно-східній Азії. Після оправки смс вартість напою списується з мобільного рахунку ... Але такі послуги незабаром зійдуть на «ні».

Вважаю, на їх місце прийде технологія NFC (Near Field Communication) - «технологія бездротового зв'язку малого радіусу дії» або її аналог. Ця технологія дозволяє вбудовувати в телефон якийсь радіопередавач або пасивну рамку і здійснювати мікроплатежі. При активній фазі в мобільний телефон вбудовується радіопередавач, який дозволяє двом пристроям з'єднуватися на відстані до 10 см.

Технологія, наприклад, дозволяє оплатити прохід в громадський транспорт, просто приклавши телефон до зчитувального пристрою і пр. Що потрібно для широкого розповсюдження? По-перше, обладнати телефон передавачем NFC.

По-друге, мобільний оператор повинен дозволити робити це зі своїм мобільним рахунком. В остаточному підсумку, вважаю, в цю нішу пустять і банки.

Тобто, в найближчому майбутньому можна буде оперувати своїм рахунком на пластиковій картці, виділяючи якусь віртуальну суму, яка може бути списана за допомогою NFC. Наприклад, виділити 500 р. в місяць на віртуальний гаманець NFC. І ця сума буде списуватися тільки за допомогою технології NFC.

NFC дуже зручно застосовувати для мікроплатежів, оплати проїзду на транспорті, придбання електронних квитків, використання електронних грошей і пр.

І до речі, використовувати NFC безпечніше, ніж, наприклад, магнітні картки. Вони можуть бути вкрадені і втрачені безповоротно. А ось гаманець для мікроплатежів при втраті / крадіжці мобільного телефону можна заблокувати.

Існують ще так звані «пасивні мітки» RFID.

Також цікава технологія.

Пропонує людині саме ті послуги / товари, якими він найбільш часто користується. На жаль, в Росії сьогодні ці технології тільки на стадії випробування-впровадження. У минулому році в нашій країні пройшли випробування по використанню мобільних телефонів для оплати проїзду в метро.

Для успішного впровадження навіть був створений консорціум виробників стільникових телефонів і мобільних операторів.

Але, наскільки я розумію, сьогодні все впирається в законодавчу базу. Відсутнє чітке визначення поняття «Мобільний гаманець». Не зрозуміло, яку суму можна тримати в цьому гаманці, на які цілі і в якій кількості витрачати гроші.

Сьогодні це не регулюється законом. Що стосується мобільного банкінгу в фінансовому плані - недоліки законодавства ті ж, що і для інтернет-банкінгу. Відсутній зрозуміле, однозначне роз'яснення застосування закону «Про електронний цифровий підпис».

В принципі, це не є бар'єром, тому що закон діє досить давно.

Сьогодні ж в Росії стандартом де-факто систем інтернет-банкінгу для фізичних осіб є використання одноразових паролів, які не є електронним цифровим підписом.

Однак вони дозволяють проводити платежі в межах певної суми. «Занімаем.Ру»: Як законодавчо зараз регулюється ринок мобільного банкінгу? Що необхідно змінити в існуючому законодавстві?

Д.Б.: По-перше, необхідно чітко роз'яснити методику, обгрунтованість, необхідність застосування електронного цифрового підпису в тих чи інших системах. По-друге, зробити певні «послаблення» для банків в плані використання закону № 115-ФЗ «Про протидію легалізації ...». Зробити це в наступному контексті.

Сьогодні, щоб клієнти банку могли використовувати нові послуги, потрібне обов'язкове присутність клієнта в офісі.

За кордоном, наприклад, клієнт, один раз приїжджає в банк, ідентифікує себе. Після цього він може самостійно, дистанційно «підключати» будь-які послуги банку, використовуючи електронний документ, підписаний електронним цифровим підписом. Це основний фактор, який стримує широкомасштабне використання систем як мобільного, так і інтернет-банкінгу, змушує російські банки містити велику кількість фахівців у фронт-офісах.

«Занімаем.Ру»: На Вашу думку, що слід зробити для більш повного захисту користувачів мобільного та інтернет-банкінгу?

Д.Б.: Сьогодні захист цілком себе виправдовує. Основне, на що необхідно звернути увагу банкам, державі - це проведення роз'яснювальних робіт з клієнтами банків, підвищення фінансової грамотності в цілому, і в тому числі - по системам інтернет-та мобільного банкінгу. З розвитком інтернет-технологій у банківському секторі розвиваються і способи несанкціонованого доступу до інформаційних ресурсів банків, у тому числі до системи дистанційного банківського обслуговування.

Практикується «фішинг», фіктивні листи служб технічної підтримки банку з проханням надіслати пароль та логін, перехоплення паролів в момент його введення, злом серверів систем ДБО і «відмова в обслуговуванні» (DOS-атака).

Суть «фішингу» в тому, щоб відправити користувача на сайт-двійник і вкрасти авторизовані дані та іншу персональну інформацію.

Як себе від нього убезпечити? Бути гранично уважним. Це запорука успішної самозахисту.

Бажано мати на комп'ютері дві облікові записи. Для поточної роботи (серфінгу в мережі) краще використовувати обліковий запис з обмеженими можливостями маніпуляції в системі. По-друге, важливо використовувати свіжу версію комплексного антивірусного програмного забезпечення.

По-третє, перевіряйте сертифікати сайтів, на яких проводите будь-які фінансові транзакції. Ознайомитися з сертифікатом можна в розділі «Інформація про сторінку» меню вашого браузера.

До речі, всі сучасні браузери, якщо у них не відключена система захисту, попереджають про те, що ви потрапили на сайт, який посвідчений «самоподпісанним» або простроченим сертифікатом. Простіше кажучи, хтось просто підписав «Я, такий-то, компанія така-то». Тобто засвідчує центр цей сертифікат не підтвердив.

Що стосується фіктивних листів служб технічної підтримки банку.

Наприклад, вам приходить лист на електронну пошту або смс-повідомлення - терміново надіслати або змінити пароль на доступ в особистий кабінет ДБО по певному посиланню. Той же «фішинг», але ще й з психологічним тиском. Тому уважно читайте, що вам пишуть, хто пише, зверніть увагу на посилання.

До речі, служба підтримки не спілкується з користувачами шляхом розсилки листів на електронну пошту.

Зазвичай інформування відбувається через особистий кабінет користувача системи ДБО.

Практикується перехоплення пароля в момент його введення. Тут також можливий витік персональної інформації через троянську програму. При введенні користувачем цей пароль записується і відсилається за певною адресою.

В інтернет-банкінгу PayWell Смоленського Банку від такої загрози захищає віртуальна клавіатура. Використовуючи її, ми не здійснюємо дій, які можуть надати важливу інформацію хакерами.

Тому, якщо є можливість, скористайтеся віртуальною клавіатурою при введенні паролів. Ще один спосіб атаки - злом сервера. Це вже найбільш складний шлях і боротьба з ним - турбота фахівців IT-служб банків.

Найпоширеніший тип атаки - так званий «відмова в обслуговуванні».

Він небезпечний з точки зору репутаційних ризиків для банку.

У цьому випадку блокується робота системи інтернет-банкінгу. Клієнти банку не можуть здійснити необхідні їм дії: оплатити послуги, подивитися рахунки та ін Природно, це призводить до того, що клієнти нервують і залишаються незадоволеними роботою інтернет-банкінгу.

І тут також іде війна фахівців з боку банку і з боку хакерів.

У будь-якому випадку, банки докладають усіх зусиль, щоб запобігти подібні атаки. Що стосується системи інтернет-банкінгу Смоленського Банку - вона добре захищена. По-перше, надається можливість використовувати віртуальну клавіатуру.

По-друге, система ДБО була розроблена в Банку, а не куплена у когось. Отже, унікальною інформацією про заходи щодо забезпечення безпеки в системі володіє вузьке коло фахівців.

По-третє, використовується найбільш оптимальна для роботи з фізичними особами система одноразових паролів (OTP). Пароль для проведення активних операцій клієнт отримує по альтернативному каналу - за допомогою смс-повідомлення або спеціального токена (брелка). Таким чином, немає можливості перехоплення паролів безпосередньо з робочої станції користувача.

Це додатковий контур захисту.

Тому клієнти Смоленського Банку - в безпеці.

Якщо говорити в цілому про інтернет-шахраїв - це актуальна проблема. І актуальність зростає із збільшенням обсягу транзакцій, які здійснюються в системі дистанційного банківського обслуговування. Але сьогодні ця проблема все-таки більше зачіпає не фізичних, а юридичних осіб.

Безумовно, хакерські атаки будуть продовжуватися і банкам доведеться нарощувати витрати, тимчасові і фінансові, для самозахисту і захисту інтересів своїх клієнтів.

«Занімаем.Ру»: Наскільки затребуваним є мобільний банкінг серед клієнтів Смоленського Банку? Які операції найчастіше проводяться з його допомогою?

Д.Б.: Наші клієнти давно його чекали. Навіть намагалися використовувати інтернет-банкінг на мобільних телефонах. Але це не дуже зручно.

Як тільки ми впровадили мобільний банкінг, відразу стали отримувати позитивні відгуки. Клієнти відзначають зручність і простоту. Кількість користувачів зростає.

В основному здійснюється оплата послуг, перевірка балансу, переказ грошей з рахунку на рахунок. «Занімаем.Ру»: Чи можна за допомогою даного сервісу здійснювати платежі по кредиту?

Д.Б.: За допомогою мобільного банкінгу можна здійснювати будь-які платежі, у тому числі і по кредиту, попередньо створивши шаблон в системі інтернет-банкінгу. «Занімаем.Ру»: Як мобільний банкінг розвивався в Вашому банку? Що планується зробити для його подальшого розвитку?

Д.Б.: Смоленський Банк - серед першопроходців. На початок 2012 року менше 10 гравців фінансового ринку пропонували клієнтам мобільний банкінг для Apple. Також деякі мають додаток для Android.

Ми розвиваємося в цьому напрямі досить швидко.

За рік впроваджено три банкінгу: інтернет-банкінг (квітень 2010 року), мобільний для Android (лютий 2012 року), мобільний банкінг для Apple (березень 2012 року). Ми постійно вдосконалюємо системи: розширюємо функціонал, список операторів, чиї послуги можна оплатити. Нещодавно оновили версію для Android.

Остання версія працює стабільно на всіх типах операційної системи Android від 1.6 і до 2.3.

Це далося великими зусиллями, так як реалізація ОС Android на платформах різних виробників телефонів досить сильно розрізняється. З'явилася можливість оплати на користь провайдерів послуг з більшою кількістю платіжних параметрів. У планах - доповнити системи мобільного банкінгу Смоленського Банку зручною GEO-складової.

Крім того, плануємо додати спеціальні можливості для жителів Смоленського регіону, в тому числі і по оплаті послуг.

Будемо оптимізувати інтерфейс для планшетних платформ iPad 2 і Honeycomb (Android 3.0).

Звичайно, в наших планах оптимізація мобільного банкінгу після виходу офіційного релізу iOS 5.0. У разі зміни кон'юнктури і виходу на ринок большего кількості пристроїв на платформі Windows Mobile, у тому числі Nokia, і завоювання ними значного сегменту, ми, звичайно, випустимо версію мобільного банкінгу і для них. «Занімаем.Ру»: Якщо коротко, то мобільний банкінг - це ....

Д.Б.: ... зручно. Завжди під рукою. Дозволяє оперативно отримувати інформацію і завжди бути в курсі свого фінансового становища.

Відтепер ви незалежні від свого місцезнаходження та наявності проводового інтернету. Соня Коркодінова, спеціально для «Занімаем.Ру» Оцініть: Друзям це теж може бути корисно: Повернення до списку

Перекладено: zanimaem.ru


Похожие статьи:


Комментарии: 0

Ваше имя *
Ваш Email *

Сумма цифр справа: код подтверждения


Внимание, комментарии чистятся от ссылок!

Зміст

Може бути корисним

Кредит на новий напрямок бізнесу - де отримати кредит підприємству Отже, ми продовжуємо серію статей, ... Більше

Середня сума «кредиту на відпочинок» в КРЕДИТ ЄВРОПА БАНКу - 60 тис. рублів 18 вересня 2012 ... Більше

Житловий кооператив, організація житлово-будівельного кооперативу При сьогоднішніх захмарно високих цінах на житло ... Більше

Бистробанк про кредити для малого та середнього бізнесу Сергій Черкашин, директор департаменту ... Більше

Банк Радянський оголосив про новий тарифний план "Вигідне неділю" 4 липня 2012 20:12 Банк Радянський організував кредитну акцію спеціально для «офісного планктону», у якого немає ... Більше

Популярне